Zlatko Off-Grid
Solarna UPS “NordŠtrom
3” reciklirana Tesla Powered elekrana by EV Clinic. 3D print kućišta CROBMS i
LCDa T.S. Custom,
Solari Ivan Perić, Victron Energy B.V.
Inverteri i Mppt, najzaslužniji za grubu elektriku i ideje anonimni kolega Marijo :)
Nakon 6 mjeseci
napokon gotova, ima još sitno uštimavanja, ali položila je u 2 dana thermal test
i function test na 900 Ampera.
Sustav:
3x MPPT 250/100
10kWp + 3x 13KW
Victron Quattro (15000VA) Hybrid UPS
Reciklirana neispravna
i rabljena 24komada (one što zagađuju okoliš u burecima, ćevapima, savi itd…)
24Volt 200Ah Tesla Model S bloka ukupnog NETO kapaciteta 105kWh (usable range)
a bruto 115kWh, u procesu proširenja dodatnih 35kWh 8 blokova (total neto
150kWh) Baterijski sustav kontroliran CROBMS EV Clinic (made in Croatia) master
sustavom u kutiji kao Lowvoltage JunctionBox (DVCC, balansing, temp control,
1200A Contactor junction box, overload protect, over temperature, freeze
protect, cell imbalance protect, undervoltage protect, short circuit protect ….
Jos 20ak sigurnosnih sustava)
Sustav ima 56
temperaturnih senzora i 21312 osigurača na ćelijama i dodatnih 15 komada
heavyduty na sabirnici.
Dodatno na Victron
36kW “baseload” sustav na AC OUT1 je spojen on-grid (znaci on-grid Victronu, ne
HEP-u) sa 12kWp solara i 10kW 3phase SolarEdge, koji LOAD shera primarno sa
potrošačima kuće a višak Victron guta u baterije (ništa ne vraćamo u HEP).
Treći dodatni booster
(aka agregat) je sam HEP, koji sa kontroliranih 18kw (overload protect,
limitator) boosta kroz Victron transformator HEP+Baterija tako da baseload dize
sa HEP limitiranih 18KW na 54KW, sto je ukupno 64kW vršne snage sustava.
Sustav je galvanski
odvojen od HEP-a, podešen da ne vraća u mrežu ništa. Višak iz solara guta
Bitcoin miner (otkup BTC mreži je preko 1kn po kWh).
Predviđeno vrijeme
trajanja baterija je dodatnih 6-10 godina, uvjeti rada rabljene i reparirane
bateriju su daleko blaži nego u vozilu, nema vibracija, vlage, termičkog
istezanja zbog različitih temperatura i amperaže su manje. 14kw otperećenja AC
sustava je 340A na bateriji, što je ekvivalent snage da je na vozilu oko 9.9kW,
znaći u nekim težim kućnim potrošnjama, baterije rade u duplo blažim uvjetima
nego na vozilu. Nema DC riple i nema nasilnih amperaža kao na vozilu koje sežu
i do 800A. što znaći da bi u elektrani simulirali uvjete sa vozila (ubrzanje do
100 kmh) ovaj sustav bi morali opteretiti sa 9600A na ove 2s12p konfiguracije
(12s912p 18650).
Sustavom izbjegnuto
proširivanje HEP priključka sa 18 na 30kw, odbijen zahtjev, traženo i 200000kn
za proširenje trafo stanice. Izbjegnuta crvena tarifa 2.5 kn po kWh, zakup vršne
snage i plaćanje strujnog priključka 1600k po kW.
Potpuna otplata
investicije 18-30mjeseci sa trenutnom prosječnom potrošnjom od 3000kWh
mjesečno.
Cijena: energetska neovisnost
i jeftin energent je neprocjenjiv.
SUM
64kW 3phase power
22kw solarnih panela
150kWh net Tesla
baterija
#dizelwho #kolkotokošta